Hard workouts, candy apples and more... - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Hard workouts, candy apples and more... - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Hard workouts, candy apples and more...

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Tulsa

Vorige keer was ik geëindigd bij ons weekend off van trainen. Als we een weekend off krijgen betekent dat vaak dat er voor maandag iets zwaars op het programma staat. En ik kan jullie vertellen, dat was het ook. Pff. Het was veel lopen op een behoorlijke snelheid met weinig rust. Nou na 2 loopjes voelde ik dat al wel, en toen moesten we er nog 4. Maar ik heb het volbracht! Ik vond het zelf niet super super goed gaan, maar coach vond dat wel. Na de training kwam hij naar me toe om te vragen hoe het ging en hoe ik me voelde de afgelopen week. Ik zei dat ik de training niet heel goed vond gaan. Toen zei hij, jawel het ging juist heel erg goed. Je moet wennen en dit is meer dan je ooit gedaan hebt en je deed het heel goed. Toen zei hij ook dat als ik echt een keer het gevoel heb dat mijn benen even rust moeten hebben/of als ik heel moe ben ik dat zeker moet zeggen want dan mag ik een zo een paar dagen tot een week rust nemen. We moeten nog steeds voorzichtig zijn want ik ga van 3x lopen en 2x kracht naar 6x lopen en 2 keer kracht.

Op de vrijdag die week stond de eerste echte 400mh training op het programma. Hurdle drills doen we al wat langer maar nu mochten we ook echt op de echte 400mh afstand lopen. We deden 150m. Ook vanuit startblok. Coach vond het "tremendous" dat ik ze allemaal precies rond dezelfde tijd kon lopen. Het ging echt heel lekker. Wel moet ik meer aggressive zijn naar de hordes toe. Coach riep dan ook verscheidene keren 'be aggressive', en achteraf hoorde ik van een jongen uit mn team dat hij toen tegen hen zei, "I don't think she knows what that means". Haha.

Ook afgelopen maandag stond er weer een zware looptraining op het programma. Deze was ietsje minder zwaar dan de week ervoor maar toch nog steeds heel zwaar haha. We hadden deze keer iets kortere afstanden, maar met nog minder rust. En die korte rust is wat het zo zwaar maakt. Ook na deze training kwam coach weer naar me toe en gaf me een high five en zei weer dat ook deze training goed ging. Hij zei ik had een paar maanden terug nooit verwacht dat je dit nu al zo goed zou kunnen lopen en volhouden. Super.
De dag erna moest ik rust nemen om mijn benen wat extra rust te geven.
Trainen gaat dus nog steeds heel goed, al ben ik nu toch wel wat moe, maar dat komt vooral door de gehele combinatie van meer trainen, school in het Engels, en nog steeds overal nieuwe indrukken ookal ben ik al 2 maanden in Amerika. Dus ik probeer op zaterdag, onze enige rustdag, lekker rustig aan te doen om uit te rusten voor zover dat kan, want ik moet ook huiswerk maken.

Vorige week vrijdag ben ik voor het eerst naar een statefair geweest. Tulsa Statefair. Dat was best indrukwekkend en je zag er echt alles van hoe wij in Nederland over Amerikanen/Amerika denken (Dikke mensen, wijde t-shirts, ongezond en vet eten) Een fair is een soort carnival. Het is een heel groot terrein met heel veel kermisattracties en etenstentjes. Ook zijn er allerlei activiteiten te doen. Het was allemaal echt precies zoals je in films ziet. Ze hadden onder andere caramel appels, wat typisch Amerikaans is. En dat moest ik gewoon even proberen. Is heel lekker haha. Maar je moet er niet teveel van eten. Ook was er niet te vergeten een groot reuzenrad, waar ik niet in ben geweest aangezien ik niet van hoogtes hou. Ik herinner me nog wel een keer in een pretpark toen ik uit angst op de bodem van het bakje zat. Voor mij nooit meer een reuzenrad. Zo'n fair is echt iets waar je ooit geweest moet zijn als je in Amerika bent en ik vond het super leuk om eens gezien te hebben allemaal. Echt typisch Amerikaans. Geweldig.

Vorige week ben ik ook naar mijn tweede American Football game geweest. Wij moesten aanwezig zijn omdat het women's track and field team geeerd werd omdat ze vorig jaar een hoog GPA hadden(Grade Point Average = gemiddeld cijfer).Ook de freshmen mochten het veld op want we zijn tenslotte een team! Dat was leuk. Hierna zijn ik en een paar andere meiden weggegaan. Zo'n football game duurt toch wel heel erg lang als je de regels niet snapt. Ik moet nog even doorstuderen op die regels! Wel is het echt leuk om mee te maken wat er allemaal vooraf gaat aan zo'n football game. 2 dagen van tevoren beginnen ze al met grote tenten klaarzetten op een veld vlakbij het stadion. Want op de dag van de wedstrijd zelf is er echt vanalles te doen. En de Amerikanen zouden de Amerikanen niet zijn als er geen eten was. Het is echt crazy allemaal. Ze maken er echt iets heel groots van! Op de dag van de wedstrijd worden er ook verkeersregelaars ingezet om het vele verkeer dat naar de universiteit komt in goede banen te leiden. Er komen echt heel erg veel mensen af op zo'n football game. Football is alles hier.

Deze week werden we ook op de hoogte gebracht van onze bloeduitslagen. Mijn ijzer was te laag, zoals bijna altijd. Maar hier zorgen ze ervoor dat je daar dan gelijk wat voor krijgt. De dag na de uitslag werden er gelijk ijzersupplementen in mijn handen gedrukt. Niks eerst naar de Kruidvat of Trekpleister haha. Maar coach is tot tegenstelling van de athletic trainers van mening dat het ijzer uit pillen niet goed wordt opgenomen door je lichaam dus ik moet maandag even langs zijn office om liquid iron op te halen. Dat schijnt beter te zijn. Maar het is hier dus echt goed voor elkaar allemaal zoals ik eerder ook al schreef!

Gister was er nog iets grappigs tijdens de training. Ik was aan het praten, en zei per ongeluk she don't. Ik veranderde het gelijk in she doesn't maar voordat ik dat kon doen zei Cydney did you just use slang??? Oh how cool! Zij en coach (die het ook hoorde) vonden dat helemaal geweldig hahah. Slang is een soort van jargon, of straattaal. Veel Amerikanen gebruiken het. Ik had het zelf niet eens door haha.

Vandaag was het koud hier in Tulsa! Het was maar 18 graden (jaja maar 18). Gelukkig loopt het van de week weer op naar 27 haha. Ben benieuwd hoe lang het nog warm blijft!

Take care en ik hou jullie op de hoogte!!

Roos-Sanne


  • 06 Oktober 2013 - 08:26

    Mama:

    Wat een lang verhaal, daar was je wel even zoet mee.
    Maar jou kenende rolde het als vanzelf uit de"pen".
    Met zo'n goede coach, leuke teammaatjes en al dat harde werken zullen er wel snel resultaten komen.
    Maar het belangrijkste is natuurlijk plezier hebben en houden, dus zeg ik:
    Meek vun en cvj
    Xxx mama

  • 06 Oktober 2013 - 11:00

    Wim:

    Tremendous blog again!
    Ik hoop dat het harde trainen zich laat gelden in januari, als het echte werk gaat beginnen!

    Zie joe zoen, Wim

  • 07 Oktober 2013 - 05:16

    Roos-Sanne Claassen:

    Thankssss both!!
    Het kostte me welgeteld een uur haha. Dus ja best lang. Ik ben erg benieuwd naar de eerste resultaten! In januari zullen we het zien!!

    :)

  • 10 Oktober 2013 - 13:34

    FJClaassen:

    Leuk je verslag gelezen te hebben
    Heel veel groeten van opa claassen

  • 23 Oktober 2013 - 13:02

    Gerrit Minkjan:

    Dag Roos-Sanne,

    "Stiekem" meelezend blijf ik een beetje op de hoogte van jouw reilen en zeilen in Tulsa, voor mij de stad van de mooie "Tulsa-sound" van JJ Cale.
    Al lezend blijkt dat je het daar naar je zin hebt en dat het Amerikaanse leven en de manier waarop ze daar sport bedrijven goed bevalt. Ook het studeren daar gaat goed. Fijn om te vernemen.
    Vandaag ben je jarig, 19 jaar. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi dat je moeder en Wim in de buurt zijn. Feliciteer en groet hen ook namens mij.

    Hartelijke groet,

    Gerrit

  • 01 November 2013 - 12:25

    Mama:

    het is tijd voor een nieuw verhaaltje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 37524

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: