Arrived in Tulsa!! - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Arrived in Tulsa!! - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Arrived in Tulsa!!

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Tulsa

De dag nadat we in Clarksville, Arkansas waren aangekomen om te overnachten gingen we op weg naar Tulsa. Eindelijk naar Tulsa. Ik had er echt super veel zin in! Het grootste deel van de reis hadden we al gehad en het was nog maar ongeveer 3 uur rijden. We vertrokken om 9 uur 's ochtends en om 12:30 (we stoppen ook onderweg haha) reden we Tulsa binnen. Ik had echt een gevoel van yeah ik ben er. This is it, this is Tulsa. Nadat we ingecheckt hadden in ons hotel zijn we naar de campus gegaan. Eindelijk kon ik dan na maanden mailen coach Mitchell ontmoeten. Ik was best wel zenuwachtig. Maar het viel allemaal heel erg mee. Hij is echt super aardig en stelde me goed op m'n gemak. Hij verzekerde me dat we de trainingen rustig gaan opbouwen en dat hij goed om mijn voet zal denken, dat moet eerst helemaal 100% weg zijn. (Het gaat best goed maar het is nog niet compleet weg) Maar dat gaat hier wel goedkomen denk ik zo. Hij heeft ons een rondleiding over de campus gegeven en wat een faciliteiten hebben ze daar voor atleten zeg! Zo is er een ruimte waar masseurs en fysio's zijn. Hier kun je altijd terecht. Je hoeft niet eerst een paar dagen te wachten. Ook is er een soort ''medisch centrum'' voor atleten. Dit is vooral om blessures te behandelen en te voorkomen. Hier is ook een arts. Daar moet ik volgende week even langs van de coach. Verder is er een HUGE krachtruimte met herstelvoedsel zoals fruit, yoghurt, melk, chocomelk enz. Dit kun je gewoon vrij pakken na een krachttraining. Ook is er een speciale studyhall alleen voor atleten. Hier moet je in het begin 8 uur per week zitten. Dit doen ze om er zeker van te zijn dat je je school ook goed bijhoudt.
De campus is verder ook super mooi. Alles ligt er spik en span bij. Ziet er allemaal heel verzorgd uit.
Na de rondleiding zijn we naar de BestBuy gegaan om een laptop voor mij te halen. Ik heb een mooi dealtje kunnen sluiten. Voor omgerekend 500 euro had ik een laptop met touchscreen, een Microsoft office pakket, een muis en een USB stick van 16 GB. Die USB stick en het Microsoft Office pakket kreeg ik gratis omdat ik een student ben.

Gister (donderdag) zijn we 's ochtends downtown Tulsa gegaan. Hier is niet heel veel te zien maar wel leuk om even geweest te zijn. Ik zal er nog wel vaker komen maar papa wilde er ook geweest zijn. Het is een redelijk rustige stad voor Amerikaanse begrippen en dat vind ik wel prettig. 's Avonds hebben we bij een Amerikaanse familie gegeten. Lauren, een meisje die ook bij het track team komt, woont in Tulsa en had mijn vader en mij uitgenodigd om te komen eten. Het was erg leuk.

Morgen (Zaterdag) vliegt papa weer terug naar huis. Dat zal wel even wennen zijn want dan ben ik echt 'alleen'. Maar dat kan ik wel. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in! Morgenochtend ga ik mee met papa naar het vliegveld om hem uit te zwaaien. Daarna word ik opgehaald door Lauren en haar ouders. Bij haar thuis mag ik slapen omdat zondag pas move in day is. Dat is erg fijn. Maandag begint de introductie week. De maandag erna, op 26 augustus, beginnen de lessen. Spannend!

Ik hou jullie op de hoogte!

Roos-Sanne

  • 17 Augustus 2013 - 05:46

    Mama:

    Nu gaar het echt beginnen,succes ermee en bovenal geniet ervan.

  • 17 Augustus 2013 - 07:25

    Wim:

    Heel veel sterkte (zo in je eentje) en succes met je atletiek en met je studie!
    Ik vind de stukjes die je hier schrijft heel leuk om bij te houden hoe het nu met je gaat.

    xxx Wim

  • 17 Augustus 2013 - 10:08

    Caroline:

    Wauw, nu gaat het dus echt beginnen, geniet ervan. Dit pakt niemand je meer af. Groeten en goeie reis voor hans. jij kan dit! X Caroline

  • 17 Augustus 2013 - 14:15

    Rita:

    jeeh nu is het echt , je kan het héél véél succes! groetjes van ons uit Espel.

  • 17 Augustus 2013 - 15:01

    Betty:

    Klinkt goed en professioneel Roos-Sanne!
    Veel succes de komende (intro)week.

    Het ga je goed,

    Betty.

  • 19 Augustus 2013 - 13:29

    FJ Claassen Emmeloord :

    Leuk verslag
    Heel interessant`dit verslag uit Amerika
    Hopelyk gaat het je goed
    igroetjes van


    opa claassen

  • 21 Augustus 2013 - 04:42

    Roos-Sanne Claassen:

    Bedankt iedereen! Ik lees alle reacties, erg leuk!!

  • 28 Augustus 2013 - 08:16

    Marianne Eggengoor:

    Super om te lezen dat het alles is wat je wilde. Ik wens je een hele fijne tijd toe. En op naar de olympische spelen. Je tante. Hihhi xxxx

  • 28 Augustus 2013 - 13:56

    Ria:

    Leuk Roos-Sanne!!! Succes met alles.

  • 28 Augustus 2013 - 13:56

    Ria:

    Leuk Roos-Sanne!!! Succes met alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 37518

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: