Freshman year is over, wow what an amazing year!!! - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Freshman year is over, wow what an amazing year!!! - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Freshman year is over, wow what an amazing year!!!

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tulsa

Hi allemaal! Hier mijn laatste verslag van mijn eerste jaar (freshman year) hier in Amerika.

18 april, op een vrijdagochtend zijn we naar Waco, Texas vertrokken voor de Michael Johnson Classic bij Baylor University. Het was een 6,5 uur durende busrit. Zodra we aankwamen zijn we nog voordat we naar het hotel gingen naar de baan gegaan. Gelijk uit de bus de baan even verkend. De baan had een aparte vorm, hele korte en krappe bochten en dan wat langere rechte stukken. De baan was dan ook 440 yards (402 meter). Maar hij liep echt super lekker en dat was dan ook het moment dat ik me realiseerde dat dit een perfecte plek was om hard te gaan lopen!! De volgende dag liep ik pas om 7 uur 's avonds, maar we moesten om 12 uur het hotel al uit. Dus de hele middag gewacht. Het was behoorlijk warm en luchtvochtig dus het was van belang dat ik genoeg dronk en at. Ik maakte me eerst wat druk omdat ik dacht dat het lange wachten zou tegen gaan dat ik hard kon lopen, maar niets bleek minder waar! Ik liep in baan 8, normaal hou ik daar niet van maar coach zei dat het juist goed was omdat ik me dan helemaal op mezelf kon richten. Ook omdat het een hele snelle serie was met meiden die pr's van onder de 60 hadden. Ik heb me dus helemaal op mezelf gericht en dat heeft geholpen, ik kwam over de finish in 61.24 sec!! Dat was een pr van zowat een hele seconde! Eindelijk een pr, na 4 jaar niet vooruit gegaan te zijn. Ik was zo blij en ik was niet eens echt moe. Ongeveer 40 minuten later stond de 4x440 yards relay al op het programma. Ik moest starten, weer vanuit baan 8. Het liep zo lekker en ik kon lekker doorzetten. Mijn split was 56.40, wat nog sneller zou zijn geweest als het een 400m lange baan was geweest, nu had ik 402,3 meter gelopen. Ik was super blij en coach zei dan ook, there you go, that's what I want to see! Hij was erg tevreden:) Na de relay zijn we gelijk teruggegaan naar Tulsa nadat we bij de McDonalds gestopt waren om te eten. Het was weer een lange rit, helemaal omdat het 's nachts was. Mensen lagen zelfs in het gangpad op de grond te slapen haha.

Twee weken later zijn we weer naar Arkansas gegaan. Het was een korte avondwedstrijd. Het weer was perfect. Ik liep een 400mh in 61.34. Dat was niet goed deze keer want ik was echt klaar om at least een lage 60 te lopen. Maar de week voor deze wedstrijd was niet heel lekker verlopen en er waren wat dingen gaande die me er van weerhielden me te focussen. Maar goed dat kon gebeuren en coach was dan ook niet boos.

De twee weken na deze wedstrijden bestonden uit lekker hard trainen voor de Conference Championships in Houston. Aan het begin van die eerste week had ik een prive training omdat ik tijdens de normale training een examen had. Het was dus alleen ik en coach en de assistent coach. Het was echt een hele zware training en het was super warm outside. Maar wow wat ging het goed. Dit gaf echt goed vertrouwen!

Afgelopen donderdag vertrokken we om 6:30 in de morgen naar Houston, Texas. Een 9 uur durende reis, behoorlijk lang haha! Aan het eind van de middag toen we aangekomen waren hebben we de baan verkend en wat losgelopen. De dag erna mochten we de ochtend en het begin van de middag zelf invullen. Ik ben met Cydney en een paar anderen naar een outdoor shopping center geweest, waar we hebben geluncht en geshopt. 'S middags hebben we aan het zwembad gelegen, heerlijk! Het was echt super leuk en het was ook ruim boven de 30 graden plus heel luchtvochtig. Een tropisch weertje dus. Om 5 uur die middag zijn we naar de baan gegaan voor een korte training. Dat ging ook erg goed en ik kon zelfs tegen de wind in 15-pas. 'S avonds zijn we met alle sprinters gaan eten bij Olive Garden (pasta).
De dag erna was het eindelijk tijd voor de race! De prelims 400mh waren om 8:05 's avonds. Dit doen ze expres omdat het overdag veelste heet is. Ik was zenuwachtig, maar niet zo erg als ik altijd in NL had, en ik was er helemaal klaar voor. Helaas stond er het eerste stuk behoorlijk wat wind. Het ging uiteindelijk dan ook niet zoals ik gewild had. Ik kwam in 61.37 over de finish. Dat had echt veel harder gekund en gemoeten. Vooral omdat ik totaal niet het gevoel had dat ik net een 400mh gelopen had. Ik was verre van moe. Dat betekende dat ik wat fout had gedaan haha. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan. Echt heel erg frustrerend!!!!!! Ik miste de finale ook maar net. De 8e had een tijd van 61.16, daarna waren het 2 andere meiden en ik met allemaal 61.37... Wat baalde ik zeg! Het was ook m'n laatste kans om me te plaatsen voor de NCAA Regionals, daarvoor had ik maar ietsje harder gemoeten.. Ik heb me nog nooit zo stom gevoeld. Maar goed, hier heb ik dus weer van geleerd. De dag erna stond de 4x400 op het programma dus ik kon niet bij de pakken neer gaan zitten. Die 4x400 liep echter ook anders dan verwacht omdat 2 van onze snelsten niet liepen, 1 van hen had al 2 400meters in de benen, beide keren in een lage 53er, en de ander had al 2x400 en 2x800 gelopen. Zij werden dus vervangen door twee anderen, waardoor ons team niet heel sterk meer was, maar we moesten wel lopen van coach, voor de ervaring.
Overall heeft ons team het wel heel goed gedaan, we zijn nog nooit zo hoog geeindigd sinds jaren!
Ik voelde me nog steeds niet heel prettig en baalde nog steeds heel erg. Maar heb met coach gepraat en hij zei dat ik niet bij de pakken neer moest gaan zitten. Hij zei: "Je hebt een heel erg goed seizoen gehad voor een freshman (eerstejaars), ik weet dat je niet blij bent met hoe het is afgelopen maar dat is alleen maar motivatie voor volgend seizoen. You are a great athlete and you are going to be a great 400hurdler! Het is een hele goede ervaring geweest en je weet nu hoe alles gaat hier in Amerika. Volgend jaar ga je nog veel en veel harder lopen hier."
Dat was dus fijn om te horen, en hij heeft ook gelijk. Voordat ik hier kwam had ik nog nooit 61 gelopen op de 400mh, ook heb ik nog nooit zo vaak in 1 seizoen zulke snelle tijden gelopen. Mijn tijden waren allemaal rond de 61 en 62. Vorig jaar heb ik geen 1 keer 62 gelopen... Dus ik moet wel degelijk tevreden zijn!!
Die zondagavond, nadat Conference was afgelopen zijn we eerst gaan eten. Naja eten.... Omdat we klaar zijn met ons seizoen zijn we naar een snackbar gegaan. Hier heb ik mijn eerste hamburger gehad sinds ik in Amerika ben (echt waar, ik heb er geen een gehad hiervoor hahaha), samen met een grote lading patat. Heerlijk! Moet wel een keer kunnen. Hierna zijn we naar een afterparty gegaan in een studentenhuis ergens in Houston. Dat is traditie en dat gebeurt elk jaar. Alle track and field teams zijn daar dan. Echt heel leuk. Die nacht heb ik dan ook niet heel veel geslapen want we kwamen om 3:00 terug van de party en om 7:00 vertrok de bus naar Tulsa. Maar goed, tijd zat om te slapen in de bus!

Nu weer terug in Tulsa. Bijna iedereen is vandaag naar huis gegaan. Ik ben hier nog een paar dagen. Ik vlieg vrijdag naar Nederland en kom zaterdagochtend om 8:25 op Schiphol aan! Omdat ik hier nog een paar daagjes ben train ik ook nog even een paar dagen. Samen met coach en degenen die naar Regionals gaan. Na deze week moet ik 3 weken rust nemen van coach. Ik mag van hem geen wedstrijden lopen deze zomer in Nederland. Hij wil dat ik alleen gewoon hard train na die 3 rustweken. De reden hierachter is dat mijn trainingsintensiviteit super omhoog is gegaan dit afgelopen jaar en ik een non stop seizoen heb gehad van january tot en met mei. Ik moet m'n lichaam van hem nu de kans geven wat te 'rusten'. Wel jammer, want ik had in Nederland graag laten zien wat ik in me heb. (En ik kom natuurlijk wel kijken!!) Maar goed, dat moet ik nu volgend seizoen maar doen! In januari begint indoor hier weer. Daar gaat ook wat in veranderen, want ik ga ipv 400m, de 800m doen indoor. Coach en ik zijn het erover eens dat ik daar heel goed in zal zijn. Op trainen gaan zulke dingen me ook super super goed af. Daarnaast zal ik wel 4x400 lopen indoor. En outdoor de 400mh natuurlijk weer (dat blijft hoogstwaarschijnlijk mijn hoofdonderdeel), samen met de 800 en 4x400 en misschien ook echt meerkamp. Ik heb er nu al zin in!! Maar vrijdag eerst naar huis voor de zomer! Heb echt super veel zin om iedereen weer te zien! Het is alweer 5 maanden geleden dat ik thuis was.

Dit afgelopen jaar was echt super super super awesome!! Ik ben zo blij dat ik de kans heb gekregen om naar Amerika te kunnen en ben super blij dat ik hier gewoon nog minimaal 3 jaar mag zijn. Ik heb zoveel geleerd het afgelopen jaar, heb zo veel ervaring opgedaan en ben super vooruit gegaan qua pr's. Nu al! En dat terwijl ik ben overgestapt naar een compleet andere trainingsmethode, het werkt nu al (dat had ik niet verwacht!!) en de komende jaren zal ik alleen maar harder en harder gaan! Verder ben ik ook super blij dat ik zo'n topcoach en team heb. Het afgelopen jaar kan ik beschrijven met maar 1 woord: AMAZING!!!

See ya in a few days Holland!

Roos-Sanne

  • 21 Mei 2014 - 07:32

    Mama:

    Nog 3 nachtjes!!!!!

  • 21 Mei 2014 - 16:35

    Wim:

    Heerlijk om met zo'n prettig gevoel het eerste jaar af te sluiten en nu al uit te kijken naar de volgende 3 jaar!
    Maar eerst genieten van je zomervakantie
    Tot zaterdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 37497

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: