Nog iets minder dan een week!!!! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Nog iets minder dan een week!!!! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Nog iets minder dan een week!!!!

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

01 Augustus 2013 | Nederland, Emmeloord

Het is bijna zover!! Nog 6 dagen (woensdag 7 augustus) en dan vertrek ik naar Amerika om daar te sporten en studeren aan de Universiteit van Tulsa, in Oklahoma. Dit is de staat boven Texas. Maar voordat dat zo ver is ga ik eerst 10 dagen rondreizen met mijn vader. We vliegen met een tussenstop in Washington D.C naar Atlanta en vanaf daar zullen we met de auto langzaam verder gaan naar Tulsa.

Maar goed het komt nu toch eigenlijk wel heel dichtbij. Vooral als ik 's avonds naar bed ga en tijd heb om er over na te denken krijg ik toch wel de kriebels van de gedachte dat ik nog maar een paar dagen hier in Nederland ben en dat ik daarna voor maanden van huis weg ben. Maar dat neemt niet weg dat ik er heel erg veel zin in heb en aan de andere kant ook weer niet kan wachten tot het zover is! Ik heb hier maanden naar uitgekeken en nu gaat het eindelijk bijna gebeuren. Een ding dat het zeker al minder spannend maakt is dat ik via Facebook en email al contact heb met verschillende mensen daar. Zo heb ik contact met een meiden uit Nieuw Zeeland en Duitsland die er al een paar jaar zitten en mij dus heel goed kunnen vertellen hoe het daar is. En tegelijk met mij komt er ook een meisje uit Slovenië, Ursa, zij doet net als ik de 400mh. Ben ik dus niet de enige nieuwe uit Europa. Ook heb ik van de coach het mail adres gekregen van een meisje die in Tulsa woont, Lauren. Zij heeft mijn vader en mij uitgenodigd voor een etentje bij hun thuis. Ook mag ik bij haar slapen op de dag dat mijn vader naar huis gaat en ik nog niet in mijn kamer kan. Verder ben ik ook al in contact met mijn roommate. Ze heet Lizzy en komt uit Kansas. En natuurlijk heb ik ook contact met m'n coach daar. Van wat ik tot nu toe allemaal gehoord heb over hem is hij een super leuke en grappige coach:)!

De afgelopen maanden waren heel druk met het regelen van van alles en nog wat. Niet te geloven hoeveel papierwerk nodig is voordat je eindelijk goed en wel in Amerika zit. Er moest van alles gedaan,aangevraagd en opgestuurd worden. Om te beginnen moest ik 2 Engelse testen maken, de TOEFL (Test for English as a Foreign Language) en de SAT (wiskunde, schrijven en begrijpend lezen). Deze heb ik gelukkig met goed gevolg afgelegd.
Verder moest ik een visum hebben (waar je van tevoren ook heel veel vragenlijsten over moet invullen), mijn rapporten/cijferlijsten/diploma moesten allemaal vertaald en opgestuurd worden naar zowel de NCAA als de universiteit, moest me laten inenten voor Hepatitis B, de verzekering moest geregeld worden, moest een credit card aanvragen (want ja alles gaat daar met een credit card), heb tientallen vragenlijsten moeten invullen en ondertekenen van de school om überhaupt te mogen sporten daar, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het was gewoon heel veel werk. Maar dat is nu allemaal gedaan gelukkig.

De komende dagen zullen in het teken staan van afscheid nemen en de laatste kleine dingetjes regelen. En natuurlijk mijn koffer inpakken. Ik mag maar 23 kg ruimbagage en 10kg handbagage dus dat wordt keuzes maken van wat ik mee neem en niet haha!

En dan tenslotte, voor degenen die het leuk vinden om te weten, dit zal mijn nieuwe adres zijn:

Roos-Sanne Claassen
Lottie Jane Mabee hall #1140
2808 East Sixth Street
Tulsa, OK 74104
United States of America


x Roos-Sanne

  • 01 Augustus 2013 - 17:35

    Rita Claassen:

    Hoi Roos-Sanne, ziet er leuk uit ,ik weet wat je voelt om zo'n tijd van huis te gaan. Ik ben tenslotte ook bijna een jaar in Canada geweest toen ik 17 was. Wij hopen dat je er een hele fijne tijd zult hebben, maar dat zal vast wel lukken. Heel veel succes van ons allemaal. (p.s Ik neem nog wel even contact op voor je weg gaat.

  • 01 Augustus 2013 - 18:20

    Mama:

    Nu aftellen

  • 02 Augustus 2013 - 20:24

    Roos-Sanne Claassen:

    Dankjewel! Oh joh ik wist niet dat je naar Canada bent geweest vroeger, wat leuk!! Bedankt en leuk dat jullie me volgen:)

    Jaa mam nog 5 dagen!!!

  • 07 Augustus 2013 - 12:07

    Mama:

    als het goed is hangen jullie nu in de lucht, fijne reis kindje.
    mama,xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 37533

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: