Survived my first week!! - Reisverslag uit Cork, Ierland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Survived my first week!! - Reisverslag uit Cork, Ierland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Survived my first week!!

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

12 Januari 2018 | Ierland, Cork

Heya how are you! Dit zegt werkelijk waar iedereen hier bij het begroeten, heerlijk en ik betrap mezelf erop dat ik het ook al ga gebruiken! Voortaan in Nederland ook maar: HEYA!

Maar goed, het is weekend en mijn eerste week zit erop! Zo en wat een pittige week was dat zeg. Ik ben op dit moment zo ontzettend moe en uitgeput, ik heb zo ontzettend veel indrukken opgedaan afgelopen week dat ik nu echt even mijn weekend nodig heb.

Zoals ik al schreef was maandag echt een hele pittige dag. Alles was nieuw, allemaal nieuwe termen, nieuwe mensen, nieuwe omgeving, opeens weer de hele dag Engels praten en dan ook nog marketing vakjargon. Maandagnacht heb ik als een roos geslapen, zo diep ben ik de afgelopen maanden volgens mij nog nooit in dromenland geweest. Dinsdag ochtend voelde ik me dan ook totaal niet uitgeslapen, dat gevoel heb ik elke ochtend deze afgelopen week wel gehad eigenlijk. Ik ging naar bed en naar mijn idee werd ik 5 minuten later weer wakker. Dan voelt het alsof het nog middennacht is maar staat de klok toch echt op 6:45.... En wat is het ook wennen om elke dag om 8u op kantoor te zitten zeg, en dat 40u per week. Dit hakt er zwaarder in dan ik van tevoren verwacht had. Dinsdag merkte ik wel dat het al een stuk anders was dan maandag, ik merk dat ik dingen die ik leer heel snel oppak en dat is weer een boost voor mijn zelfvertrouwen. Woensdag was even een dag met wat lastige momenten, want, ik kwam er dus achter dat ik eigenlijk bij een ander bedrijf stage loop dan ik dacht. Dat zit zo: ik zou in een ander department van Wavebreak Media terecht komen, dit zou dan meer een algemeen 'business internship' zijn geweest waar de nadruk vooral lag op van alles een klein beetje leren, met vooral heel veel repetitieve dingen. Echter bleken er te veel interns te zijn en ben ik zonder dat ik dat wist (voor mijn stage al) overgeplaatst naar een dochterbedrijf van Wavebreak Media, namelijk Design Wizard. Ook zat ik nu opeens echt in een Marketing department. Toen ik dit woensdag hoorde raakte ik lichtelijk in paniek omdat dit zou betekenen dat ik problemen zou krijgen met school, aangezien in hun online systeem een ander bedrijf staat, een andere supervisor, etc. en ik had absoluut geen zin in nieuw papierwerk, want dat is zoooooooveel werk. Helaas moest ik wel de naam van mijn supervisor gaan aanpassen in het online tracking systeem van school en heb ik ook het stagecontract en de beschrijving ervan opnieuw moeten invullen, wat gelukkig op stage zelf mocht, onder werktijd.

Iets wat wel heel leuk is, is het verhaal achter mijn overplaatsing naar Design Wizard/Marketing afdeling. Claire, mijn supervisor en de digital marketing manager vertelde mij dat Anna (degene die eerst mijn supervisor zou worden in het andere department) mij overplaatste met als reden dat ze teveel stagiaires in haar kamer had en dat ze nog wel iemand had die 'slim' genoeg was om naar Design Wizard te gaan, ze dacht dat hetgeen wat ik in eerste instantie zou gaan doen te makkelijk en saai zou zijn voor me, dus koos ze mij om over te plaatsen. Ook kun je alleen in de afdeling van Design Wizard werken als je Engels vloeiend is, omdat je ook stukken tekst moet schrijven en publiceren. Ik interact namelijk direct met alle klanten en gebruikers van Design Wizard. Erg leuk om dit te horen, dat ze mij dit toevertrouwen en dat ze mijn Engels zo goed vonden. En het geeft ook nu weer mijn zelfvertrouwen wel degelijk een boost. Geluk bij een ongeluk dus! En achteraf ben ik hier blij mee omdat ik nu echt de ins en outs te zien krijg en ga leren van de hele digitale marketing wereld en alles wat daarbij hoort. Voor degenen die dat interessant vinden, hieronder een beschrijving van mijn takenpakket (in Engels want ik ben te lui om het te vertalen, haha):

Assignments/tasks:

• Content promotion and community engagement through social media for Design Wizard (DW) and Wavebreak Media (WBM) focussing in imagery used in blog and landing page promotion

• With the support of the team, outreach and link building for Design Wizard building relationships and ensuring you deliver accurate information as delivered (SEO)

• Outreach to Hubspot and Marketo users as required

• Assist in content promotion as required

• Work with the team to review and edit content on request

• Engage in conversations on social platforms such as LinkedIn Groups, Quora questions, Reddit to build our community involvement

• Ongoing monitoring of competitor Social Media accounts with regular reports and team updates

• Ongoing monitoring of Social Media networks, noting any changes in functionality, image sizing etc. and delivering that information to the team

• Contribute to reports as requested


Woensdag was ook weer een iets lastigere dag. Ik wil het allemaal zo graag goed doen en mag geen fouten maken van mijzelf. Ik loop constant op mijn tenen om alles maar goed te laten verlopen. Ik eis teveel van mijzelf. Mijn collega's zeggen ook dat ik mij nergens druk over hoef te maken, dat ik nog lerende ben en dat alles wel komt. Echter zit ik zo niet in elkaar en wil ik het liefst alles weten en dan wel NU. Ik vond het ook erg lastig dat ik nog niet echt een duidelijk plan had voor de komende tijd.

Na een goed en motiverend gesprek woensdagavond, heb ik donderdag gelijk even gevraagd aan mijn supervisor of ik dingen wat duidelijker kon krijgen. Ze heeft toen samen met mij een 90 dagen plan doorlopen en ik weet nu wat er ongeveer van mij verwacht wordt. Hoe de verdeling van mijn tijd er uitziet/wat ik wanneer ga doen. Dit geeft veel rust en ik ben blij dat ik het dan ook gewoon gevraagd heb (na wat aandringen van anderen).

Ik heb ook besloten om mijzelf niet meer helemaal gek te maken met de 'Whatsapp verplichtingen' die ik voel. Na een lange dag werken ben ik 's avonds toe aan wat rust en alone time en maak ik mezelf helemaal gek als ik constant hele verhalen aan het appen ben en de verplichting voel om constant bereikbaar te zijn. Dit is absoluut niet persoonlijk, ik vind jullie allemaal even lief, haha! Als ik wat meer gewend ben aan stage zal dit vast ook makkelijker worden en krijg ik weer meer tijd om te appen en daar iedereen op de hoogte te houden. Dus als je vind dat ik te weinig app, hier ligt het aan, forgive me!!

Gister was ook weer een drukke dag. Ik heb namelijk voor bepaalde taken die ik moet uitvoeren mijn LinkedIn account nodig. Echter is mijn account blijkbaar opeens geblokkeerd omdat ik 'frauduleus gehandeld heb'. Uuhm oke dan? Geen idee wat ik dan wel niet gedaan moet hebben, maar goed, mijn account is dus geblokkeerd en de enige manier om deze weer terug te krijgen is om een 'appeal' in te dienen bij LinkedIn. Hiervoor moet ik mijzelf identificeren met een ID bewijs. Ik heb meerdere malen geprobeerd dit op te sturen (natuurlijk wel mijn bsn en paspoort nummer afgedekt) maar keer op keer krijg ik een melding dat het mislukt is, lekker dan..... Dit zorgt momenteel voor behoorlijk wat stress omdat ik zonder LinkedIn niet veel kan. Na eeuwen gezocht te hebben heb ik eindelijk een contactformulier gevonden van LinkedIn (want ho maar dat je ergens een telefoonnummer kan vinden, ONMOGELIJK) en ben ik in contact met customer service. Hopelijk krijg ik snel mijn account weer terug. Tegenwoordig gaat toch alles via Social Media dus is het onmisbaar!

Vandaag merkte ik echt dat het een pittige week is geweest. Ik zat de hele dag half slapend achter mijn bureau en had de grootste moeite om mij te concentreren. De laatste 3 uur van de dag leken dan ook eeuwen te duren. Klokslag 16:30 ben ik naar huis gegaan, mijn manager zei: hup ga maar snel naar huis, na zo'n zware eerste week. Dat liet ik me geen 2 keer zeggen dus daar ging ik. WEEKEND <3
Dit weekend ga ik vooral even uitrusten van mijn eerste echte 40 urige werkweek. Misschien dat ik zondag een kijkje ga nemen in de sportschool. Ze geven hier HIIT, Spinning, Boxfit en andere groepslessen, wat me best wel heel leuk lijkt. Maar eerst maar even afwachten of ik daar energiewijs de puf en kracht voor heb!

Ten slotte, papa komt nu 26 januari als het goed is al, omdat ik het lastig vind om me hier te settelen. Hij zou eerst met Pasen komen, maar nu komen mama en Wim rond die tijd en komt papa dus al over 2 weken. Ik kijk er erg naar uit!

Voor nu, fijne avond allemaal en tot de volgende blog!

Cheers!

Roos-Sanne



  • 12 Januari 2018 - 21:57

    Wim:

    Eindelijk is de eerste week voorbij

  • 12 Januari 2018 - 22:10

    Mama:

    Het komt allemaal goed, heb een beetje zelfvertrouwen!

  • 13 Januari 2018 - 15:03

    Marijke:

    De kop is er af! Topper!!!!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 37463

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: