De kop is eraf - Reisverslag uit Cork, Ierland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Cork, Ierland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

08 Januari 2018 | Ierland, Cork

De kop is eraf, mijn eerste stagedag zit erop.

Ik werd vanochtend om 9:00 verwacht in the office. Toen ik in mijn tussenjaar bij de Jysk werkte ging ik altijd op het laatste moment weg en kwam ik net 1 minuut voor tijd binnen, vaak helemaal bezweet van het harde fietsen. Maar vandaag was ik al om 8:30 helemaal klaar. Ik woon echt op 2 min lopen van Wavebreak Media af, dus ik hoefde pas om 8:50 weg. Ik was enorm zenuwachtig, toen ik dichterbij kwam werd dat alleen maar erger. Eenmaal bij de ingang kreeg ik de deur niet open, mijn stresslevels maakten gelijk een uitschieter, shit. Ik de contactpersoon bellen, die nam niet op, fuck. Toen kwam ik erachter dat er een bel zat met daaronder een intercom, die maar indrukken dus. "Shit nu moet ik gelijk omschakelen van NL naar Engels en dus via die intercom zeggen wat ik hier kom doen". Ik sprak mezelf toe dat ik even normaal moest doen en dit wel kon. Gelukkig stond iemand me direct te woord en werd ik beneden opgehaald. Eenmaal boven werd ik naar het marketing department gebracht, waar ik werd voorgesteld aan mijn collega's en 1 andere stagiair, Yanis uit Frankrijk, die over 2 weken alweer naar huis gaat omdat zijn stage er dan opzit.

Ik werd gelijk aan een tafel gezet met daarop een computer die ik moest opstarten. Hierna duurde het even voordat er iemand bij me kwam dus ik voelde me wat ongemakkelijk. Ook is het bureau te laag voor mij dus ik zit nogal ongelukkig, maar goed dat is niet anders. Tevens stond er een plant right behind me die constant in mijn nek zat. Dus gelijk in mijn eerste uur vroeg ik of er iets veranderd kon worden, en dat was of die plant weg mocht, oeps. Gelukkig was het geen probleem en snapten ze me helemaal!

Ik kreeg even later een soort van training en wat tutorials toegestuurd die ik het eerste deel van de dag heb doorlopen. Hierin werd het principe van SEO wat beter uitgelegd en hoe ze dit toepassen binnen Designwizard.com (dit is waar het Marketing department van Wavebreak Media momenteel veel mee bezig is, een gratis online tool). Ik snapte er eerst geen hol van en ik moest me er weer even heel erg toe zetten om geconcentreerd met iets bezig te kunnen zijn, iets wat ik een jaar niet op deze manier heb hoeven doen. Ik raakte gefrustreerd van het feit dat ik niet alles gelijk snapte. Als ik iets nieuws lees wil ik gelijk alles snappen en alles kunnen. Wat onmogelijk is, maar mn mind vertelt me dat dit wel kan en moet. Ik gaf de hoop eigenlijk gelijk al op en was al aan het overwegen om naar huis te gaan, 'dit zou namelijk toch niks worden'. 'Tuurlijk niet Roos-Sanne, dit slaat nergens op, zet even door, wat wil je dan gaan doen als je je stage nu al afbreekt?' Zo gingen de gesprekken met mijzelf in mijn hoofd een paar uur door. Gelukkig kwam er een moment waarop het kwartje ging vallen en ik de dingen beter en beter ging begrijpen. Ik werd geholpen door Yanis, hij liep samen met mij door wat dingen heen en even daarna mocht ik het zelf doen, wat best goed ging. Ik voel me bezwaard als ik steeds vragen stel, maar deed dit wel.

Na een paar uur begon ik opeens ontzettend moe te worden en kon ik me slecht meer concentreren. Ik ging me afvragen of dit wel wat voor mij was, de hele dag op een kantoor zitten, achter een scherm, continue gefocust moeten zijn op iets, de zakenwereld, etc. Het ging de hele dag door een beetje van 'oké dit is toch wel leuk', naar 'omg hoe ik overleef ik 5 maanden op een kantoor van 8:00 tot 16:30... please someone come save me, hahah!'

Eenmaal thuis was ik echt totally exhausted. Ik had enorme honger terwijl ik alleen maar de hele dag op een stoel heb gezeten. Ik realiseer me nu ook wel dat dat gewoon komt door alle nieuwe indrukken die ik heb opgedaan en de daarbij horende emoties. Ergens logisch natuurlijk dat dit veel energie vreet. Ook logisch dat ik daarom nu niet objectief kan kijken naar of ik het wel of niets iets voor mij vind. Nu ik rustig en gedoucht op bed zit met mijn laptop kan ik er alweer wat rustiger op terugkijken. Ook zie ik er de positieve dingen nu wel van in. Ik heb mijn studie weer opgepakt, doe echte werkervaring op, heb ontzettend aardige en behulpzame collega's, ik moet echt nadenken bij het werk, moet geconcentreerd bezig zijn, etc. Hopelijk gaat het over een paar weken, wanneer ik helemaal in dit ritme zit, een stuk makkelijker.

Verder zijn er echt wel wat dingetjes waar ik enorm aan moet wennen hier in Ierland. Zo ben ik nog steeds niet gewend aan dat men links rijdt hier. Ik ben al een paar keer bijna aangereden doordat ik de verkeerde kant opkeek met oversteken. Soms sta ik op een kruispunt en moet ik echt even heel hard nadenken om te beslissen welke kant ik nou als eerst op moet kijken, best verwarrend hoor! Ook heb ik al een paar keer een bijna-hartaanval gehad toen ik in de bus zat en er opeens een auto 'aan de verkeerde kant van de weg reedt en dus naar mijn idee op mij afkwam', oeps hahah! Maar ook dat gaat wel wennen na verloop van tijd denk ik zo.

Ook is het echte Iers totaal NIET te verstaan. Ik merk dat ik, ook op kantoor, enorm mijn best moet doen om alles te verstaan. Het accent is gewoon zo ontzettend sterk hier. Het komt geregeld voor dat ik dingen niet versta als ze te snel praten. Geef mij maar Amerikaans Engels, hehe!

Ook leuk, ergens eind april/begin mei komen mijn oom en tante langs en met pasen komt papa hier! In maart kom ik een lang weekend naar huis voor een concert van The Script. Verder hebben vriendinnen ook nog plannen om langs te komen, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik hier 'vereenzaam'.

Fijne avond!

  • 08 Januari 2018 - 21:37

    Mama:

    Heb zelfvertrouwen, je kan het, ik geloof in je! Lymwoo! Mama

  • 08 Januari 2018 - 21:42

    Wim:

    Is er nog wel een plekje vrij wanneer wij mogen komen?

  • 08 Januari 2018 - 22:25

    Paul Beimers:

    Hallo Rosanne,
    leuk om weer eens wat van jou te horen.
    uit jou verslag blijkt dat je nog altijd impulsief handelt en zo ken ik jou.
    Maar het komt altijd goed met jou en slaag je ook in Ierland.
    Wij zijn er geweest en is een mooi land en lekker rustig verkeer dus maak je niet ongerust om links te rijden. Wij wensen jou een prachtige stage en toe weder horens. Groet Paul.

  • 09 Januari 2018 - 09:42

    Marijke:

    Wel spannend zo een eerste dag met heel veel indrukken en prikkels. Je gaat het echt wel leuker vinden. Je kunt het!!!!XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 37475

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: