Eerste dagje in Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Eerste dagje in Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Eerste dagje in Cork

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

06 Januari 2018 | Ierland, Cork

Hey hoi!

Dat is even geleden dat ik hier voor het laatst wat geschreven heb. Meer dan een jaar later en ik zit inmiddels alweer een halve dag in Cork, Ierland, voor mijn 5 maand durende stage bij Wavebreak Media ltd. Ik zal hier in het Marketing department gaan werken en leren.

Afgelopen jaar is een lastig jaar geweest, met heel erg veel downs, maar gelukkig ook ups. Ik ben achteraf blij dat ik een tussenjaar heb genomen en daarin de tijd heb genomen om aan dingen te werken. Veel mensen om mij heen denken dat ik nu veel meer van mijn stage kan genieten, dan wanneer ik vorig jaar al gegaan zou zijn. Ikzelf moet nog even wat meer vertrouwen krijgen, maar geloof ergens dat dit zeker ook zo zal zijn.
Ennnn, als ik dat tussenjaar niet genomen had was ik nooit achter mijn liefde voor paarden gekomen. Ik heb het afgelopen jaar ontzettend veel tijd doorgebracht op de stal in Rutten waar ik graag kom, heb daar hele leuke mensen leren kennen en ben enorm enthousiast geworden over Natural Horsemanship. Ook ben ik in april begonnen met paardrijlessen. Zonder dit tussenjaar had ik hier nooit zoveel tijd voor gehad en had ik nooit kunnen ontdekken hoe leuk ik dit vind. Ik wil er dan ook zeker mee doorgaan.Ik ben al hard op zoek om hier in Ierland ook wat met paarden te kunnen doen.

Vanochtend om 06:30 kwam papa mij halen om naar Schiphol te gaan. Ik vond het afscheid erg lastig en mijn tranen vloeiden dan ook rijkelijk. Gister kreeg ik het ook even heel erg benauwd van het idee om 5 maanden weg te moeten en al het veilige wat ik nog eens extra heb opgebouwd het afgelopen jaar, achter me te moeten laten. Iets in mij wil heel graag naar het buitenland, maar aan de andere kant blijf ik het liefst in mijn lekker vertrouwde omgeving in de Noordoostpolder. Ik vind reizen echt heel leuk, maar misschien net even iets leuker als het maar voor een korte tijd is. Maar goed, even doorzetten nu, er proberen van te genieten en dan is het voordat ik het weet juni.

De vlucht naar Cork verliep vlot en makkelijk, het duurde zo'n 1,5 uur. Dat is nog eens iets anders dan 14 uur naar Taiwan, of 17 uur naar Oklahoma.., haha! Op het vliegveld werd ik opgehaald door Deirdre, bij wie ik de eerste 2 weken zal verblijven. Over 2 weken verhuis ik naar mijn permanente kamer bij (een andere) Deirdre, vriendinnen van elkaar.

Toen ik vanmiddag aankwam bij het huis en aan het uitpakken was voelde het echt heel raar allemaal. Om na zo'n heel jaar waarin ik intensief bezig ben geweest met dingen en heel veel thuis/in mijn veilige omgeving was, opeens in een ander land te zijn waar je nog nooit geweest bent is raar. Ik voelde me eigenlijk een beetje verdoofd. Misschien wel om mijzelf te 'beschermen' tegen emoties die een nieuwe omgeving me zou geven. Na het uitpakken ben ik naar de Aldi hier vlakbij gewandeld, om alvast even de benodigde boodschappen te halen. Ik moet zo weer terug, want ik ben uiteraard de helft vergeten, haha! Tijdens mijn wandeling naar de Aldi voelde ik me nog steeds raar, alles zag er zo anders uit maar toch ook weer niet. Ik ben heel blij dat het niet zo'n cultuurshock is als in Taiwan. Je kan goed zien dat het toch nog gewoon lekker Europa is hier, wat ik wel heel fijn vind!

Ik denk dat de komende dagen/weken echt even heel erg wennen gaan zijn, maar dat het na een tijdje hopelijk toch ook als thuis gaat voelen. Ik ben in ieder geval blij dat Deirdre heel aardig en gastvrij is. Ik heb het idee dat de meeste Ieren eigenlijk wel heel aardig en beleefd zijn, fijn! Morgen ga ik denk ik Cork zelf in, de stad even verkennen. Ik zit namelijk in Ballincollig, een bijstadje van Cork. Voor nu hou ik het even rustig, een avondje Netflix en op tijd slapen :) En maandag mijn eerste dagje stage!

Ik zal proberen regelmatig te gaan updaten, als jullie dat leuk vinden!

Take care!

Roos-Sanne

  • 06 Januari 2018 - 17:06

    Mama:

    Tuurlijk vinden we het leuk om je verhalen te lezen.
    Succes meisje,je kan het!
    Dikke kus, mama

  • 06 Januari 2018 - 18:15

    Jan Bockweg:

    Dag Rosanne

    ik zal weer met veel plezier jouw blog gaan lezen. Je begint in ieder geval goed.
    emoties, gevoelens en vooral jezelf afvragen waarom doe ik dit. gewoon om later nog beter in de maatschappij te staan.
    Ierland is een geweldig land, je zult je hier snel thuis voelen.

    groeten
    Jan

  • 06 Januari 2018 - 19:49

    Wim:

    Weer een nieuw avontuur!
    Ik kijk weer uit naar je prachtige verhalen

  • 06 Januari 2018 - 23:00

    Anoshia:

    Ik vind het heel mooi hoe jij je emoties kan verwoorden. Het is heel leuk om te lezen. Ik hou het sowieso bij Haha. Heel veel plezier met je stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 37451

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: