Alweer op de helft!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Alweer op de helft!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft!!

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

09 November 2016 | Taiwan, Taipei

Hooooi!

Ik ben inmiddels alweer een maand terug uit Hong Kong. De tijd vliegt voorbij, ik ben namelijk ook alweer iets meer dan 2 maanden in Taiwan, over 2 maanden vlieg ik zelfs alweer naar Nederland. Nu dus vooral het moment om nog zoveel mogelijk te gaan doen en zien hier. Maar dat gaat zeker goed komen aangezien ik woensdag al naar Maleisië vlieg voor 5 dagen, maar daar zo meer over.

De afgelopen weken na Hong Kong bestonden vooral uit school en wat dingen doen hier in Taipei. Alles gaat hier een beetje zijn gangetje. 23 oktober was ik jarig. De eerste keer dat ik mijn verjaardag vierde zonder ouders. Het eerste jaar in Amerika waren mama en Wim er, het tweede jaar papa, vorig jaar was ik gewoon in Nederland. Dus dit was de eerste keer dat ik echt 'alleen' was zonder familie. De week voor mijn verjaardag had ik dan ook niet echt het gevoel dat ik jarig zou zijn het weekend. De vrijdag voor mijn verjaardag kwam Anna (Duitse vriendin) echter met het idee om zaterdagavond (22 okt) een leuk avondje te maken, een soort van pre-birthday achtig iets. We hebben eerst lekker gegeten, waarna we bij een ander tentje hebben genoten van shaved icecream. En WAUW wat was dit lekker. Ik had het nog nooit eerder op maar het is super populair hier. Het is een soort van geschaafd ijs van water, gemixt met melk en wij hadden er verse mango, aardbeien en kiwi over plus nog gewoon mango en aardbeien ijs. Het was een mega portie voor 4 personen maar ZO lekker. Ik besloot om er gewoon van te genieten en mij nergens druk over te maken. Vervolgens zijn we naar de film geweest (The Accountant) en daarna hebben we nog even een drankje gedaan bij een bar in een gay area. Hahah ja ja jullie zien het goed, een gay area, Anna haar huisgenoten zijn namelijk een homo koppel, een Italiaan en een Taiwanees en ze zijn echt super gezellig! We doen vaker dingen samen. De dag erna was ik echt jarig. Begin vd middag even geskyped met mama en Wim en mocht ik EINDELIJK mijn pakketje uitpakken die al een week eerder was aangekomen maar waarop stond 'pas openen op 23 oktober', ik was helemaaaaal niet nieuwsgierig hoor, haha.... Vervolgens heb ik Ronald zijn ouders ontmoet ergens in Taipei, zij waren net aangekomen en hadden al afgesproken met Ronald. Zij hadden ook het verjaardagscadeau van mama, Wim en oma bij zich want deze had mama bij hen afgeleverd (ze wonen vlakbij Emmeloord). Een soort van activity watch die al je activiteiten bijhoudt gedurende de dag, ik heb de Garmin Vivosmart HR+ en ben er super blij mee! 's Avonds heb ik samen met hen gegeten bij een wat luxer Taiwanees restaurant waar ik de lekkerste ramen noodle soep tot nu toe op heb en ik werd getrakteerd door Ronald zijn ouders, een verjaardagscadeautje, erg lief! Als toetje zijn we wezen eten bij het ijstentje waar ik de avond ervoor ook al had gezeten en dus weeeer dat hemelse ijs op heb. Dat mocht wel van mijzelf aangezien ik jarig was. 's Avonds nog even geskyped met papa en zo was het toch nog een geslaagde verjaardag!

29 oktober ben ik met Anna naar de Taiwan Pride 2016 geweest, jajaja een heuse gay pride in Taiwan, in Azië!!! Als je mij van tevoren had verteld dat de grootste gay pride van Azië in Taiwan werd gehouden had ik je niet geloofd, ik heb altijd gedacht dat ze in Azië intolerant waren tegenover homoseksualiteit. We zouden eerst samen met Anna haar roommates gaan maar zij konden niet, dus we zijn met z'n tweeën gegaan. Van tevoren eerst heerlijk geluncht bij een soort hot pot restaurant. Ik had dit nog nooit op maar had al veel goede verhalen gehoord. Je kiest dan wat je wil eten, bijvoorbeeld groenten, vlees en groenten, vis en groenten, etc. Ik had die met vis aangezien ik dat super lekker vind. Dit krijg je dan in een soort pannetje en het wordt dan op een fornuis gezet die in je tafel gemonteerd zit. Je kookt dan als het ware je eigen eten terwijl je aan tafel zit, super gezond en erg lekker! Toen op naar de gay pride, ik had een soort spektakel verwacht net als in Amsterdam, maar het was iets minder uitbundig. Er liepen wel honderden mensen mee, als het er geen duizend waren. Hier en daar kwamen er versierde wagens langs met sexy mannen met super gespierde lichamen (zie foto beneden deze blog), erruuuug jammer dat ze gay waren, aldus Anna en mij, haha! Het was erg leuk en gezellig om te kijken en vind het ook goed dat ze er hier al zo open voor zijn!

Verder heb ik deze week tentamen/midterm week, naja of je het tentamenweek kan noemen ..... Het is zo ontzettend makkelijk en weinig dat je je afvraagt of dit wel het label ''universiteit'' mag hebben. Maandag moest ik een verslag inleveren van 5 pagina's met een onderwerp die je zelf mocht kiezen, het mocht over serieus alles gaan, hoe makkelijk wil je het hebben... Dinsdag hadden we een Chinees examen, ik geef toe die was dus best wel moeilijk. Maar wat het makkelijk maakt in haar les is dat je gewoon kan overleggen tijdens examens, zegt ze niks van... En aangezien het voor de meesten van ons alleen gaat om het behalen van de credits doen we dat dan ook maar al te graag, haha! Vandaag had ik een presentatie voor International Marketing en dat was het dan. Ik ben eigenlijk gewoon op een 4,5 maand lange vakantie, wat ik absoluut niet erg vind, haha! Gelukkig gaat het niet om het op doen van academische kennis hier maar meer om het ervaren van de cultuur.

Ik heb het dus nog steeds naar mijn zin, al speelt sinds een week de heimwee wel wat op. Maar dat hoort erbij en het is ook niet meer dan logisch aangezien Azië zoveel anders is dan het vertrouwde Nederland! Soms heb ik het echt wel even heel erg gehad met heel het Azië, hoe anders alles hier gaat en eruit ziet en dan is het echt even heel moeilijk. Gelukkig heb ik leuke mensen om mij heen.
Er zijn ook nog een paar 'grappige' typische dingen waar ik nog steeds niet aan kan wennen. Ik heb het al eerder genoemd maar ik doe het nog een keer. Mensen laten hier gewoon ONGEGENEERD scheten en boeren op straat. Vorige week liep ik naar de metro en die kerel voor me liet een best wel harde scheet, waarop ik echt zo keek van uuhm excuse me? Maar deze beste meneer keek niet op of om en het bleek de normaalste zaak van de wereld. Keer op keer kom ik hier weer achter. Het andere wat ik nog steeds lastig vind is dat ik hier continu weer word aangestaard, vooral door oude mensjes. Dan zit je in de metro en dan zitten ze je gewoon van top tot teen te bekijken. Niet voor even, nee minutenlang. Om jullie even een idee te geven, zie de foto beneden deze blog.

Nog iets leuk om te vertellen is dat ik ben aangenomen voor een stage in Ierland! Ik ga een Marketing stage doen bij Wavebreak Media in Cork voor 5 maanden. Een super leuk bedrijf en een erg divers en enthousiast team met veel internationale collega's. Ik zou eerst naar Australië, maar deze stage heb ik afgezegd omdat ik het leuker vind wat dichter bij huis te zijn, ook omdat ik maar 2 weken thuis kan zijn in januari. Dus ik ben erg blij en kan niet wachten om te beginnen!

Aankomende woensdag vlieg ik naar Kuala Lumpur, Maleisië!! Hier blijf ik tot en met zondagavond, samen met Eva die vanuit Indonesië naar Maleisië komt. Wat het extra leuk maakt is dat zij die zondag niet terug vliegt naar Indonesië, maar met mij meekomt naar Taiwan voor 2 weken! De eerste week ga ik haar (naast school want ik heb gewoon school) wat van Taipei laten zien en vervolgens gaan we een lang weekend naar Kaohsiung en Tainan, in het zuiden van Taiwan. Dit schijnt een wereld van verschil te zijn met Taipei. Ben er zelf ook nog nooit geweest maar heb veel goede verhalen gehoord. Er staan dus 3 leuke weken voor de deur! Ik heb er super veel zin in en daarna duurt het nog maar iets langer dan een maand tot ik weer naar NL kom.

Ik houd jullie op de hoogte, take care!






  • 09 November 2016 - 14:20

    Willemijn:

    Heel leuk stukje Roos! En wat leuk die komende 3 weken, GENIET ervan!

  • 09 November 2016 - 19:03

    Mama:

    Lieve Roos-Sanne,
    Wat vind ik het heerlijk om jouw verhalen te lezen en van tegenwoordig ook nog leuke vlogs om
    ( voor intimi) te kijken.
    Zonder ooit een stap in Azië/Taiwan te zetten krijgen we zo een hele mooie indruk.
    Super leuk, dank je wel dat je nog steeds al die moeite doet om deze verslagen te maken
    Zo als je wel weet zijn we al druk in ons nieuwe huis, we zullen een hele mooie kamer voor je maken zodat je daar straks in januari van kan genieten.
    Maak er maar mooie dagen van met Eva.
    Dikke kus,
    Mama

  • 09 November 2016 - 19:21

    Wim:

    Lieve Roos-Sanne,
    Ik kijk elke keer weer uit naar je reisverslagen!
    Je kunt het zo beelden omschrijven dat je het gevoel krijgt er zelf deel van uit te maken.
    Hoewel ik niet aales mee hoef te maken, zoals scheten latende of boerende vreemden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 37477

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: