Het begint nu echt te wennen:) - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Het begint nu echt te wennen:) - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Het begint nu echt te wennen:)

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

06 September 2013 | Verenigde Staten, Tulsa

Het is alweer 1,5 week geleden dat ik wat geschreven heb. En omdat mijn tante graag zo vaak mogelijk een blogupdate ziet zodat ze iets te lezen heeft bij het onbijt, dacht ik dat het wel weer eens tijd was om een nieuw verslag te plaatsen. Maar nee ik vind het ook gewoon leuk om wat te plaatsen en jullie op de hoogte te houden:)

School is ondertussen alweer 2 weken bezig. De laatste keer dat ik wat geschreven heb had ik nog maar 2 lesdagen gehad. Dat zijn er nu ondertussen al wat meer geworden. Tot nu toe bevalt het prima. Het niveau van de lessen is erg goed. Ik heb vaak gehoord dat school in Amerika makkelijker is dan in Nederland, maar dat is op the University of Tulsa zeker niet het geval haha. Het is een hele goede universiteit met goede leraren en de lessen zijn niet makkelijk. Het niveau is gewoon hoog, wat ook zo hoort op een universiteit/hbo. Maar het gaat me tot nu toe goed af. Ik heb zo net mijn eerste cijfer terug gekregen, en dat was gelijk een heel erg goed cijfer. 97% op mijn Spaanse quiz. Daar was ik erg tevreden mee. Het enige wat ik fout had gedaan was dat ik de vraagtekens die op de kop moeten in het Spaans was vergeten. Kan gebeuren en dat weet ik nu voor volgende keer. Op naar die 100%! In mijn vorige verslag schreef ik dat ik wiskunde wat lastig vond in verband met de Engelse termen, maar dat gaat nu al veel beter. Dat was gewoon even een kwestie van de termen vertalen naar het NL. Nu gaat het goed. De lessen zijn ook leuk. Ik word al Ms Netherlands genoemd door de leraar. Van de week hebben we ook onze eerste Essay moeten inleveren voor Engels. Ik ben benieuwd! Gelukkig is het een les voor non-native speakers dus er wordt rekening mee gehouden dat het geen perfect Engels is. Volgende week heb ik mijn eerste test voor Business and Society, dat is een erg interessant vak dus ik ga er vanuit dat ook dat wel goedkomt!

Ook zijn we nu al een aantal weken bezig met trainen. Dat gaat erg goed en ik heb het goed naar mijn zin. Ook omdat ik met veel meiden kan lopen die even snel, of sneller zijn. Je hebt zo erg veel aan elkaar en je kan je goed aan elkaar optrekken. Dat is zoveel beter dan alleen trainen in Emmeloord. Het gaat stukken makkelijker.
Op dit moment zijn we vooral bezig met algemeen uithoudingsvermogen, wat snelheid, rompstabiliteit en krachttraining. De hordes blijven nog even aan de zijkant staan. De trainingen zijn hier anders en zwaarder dan dat wat ik in Nederland gewend ben maar ik heb er veel vertrouwen in. Wat onder andere anders is, is dat ik hier vaker looptrainingen doe. In NL liep ik meestal 3 keer en deed ik 2 keer kracht. Nu op dit moment loop ik 4 a 5 keer en doen we 2 keer per week krachttraining achter een snelheidstraining aan. Een ander voorbeeld is van afgelopen maandag, we deden 800meters met maar 90 sec rust, zo weinig rust voor zulke afstanden ben ik ook niet gewend, maar het ging best wel goed gelukkig! Beter dan ik had verwacht:)
Omdat ik in NL minder trainingen gewend was doet coach het wel rustig aan met me. Zo moest ik deze week een looptraining overslaan. Hij wil niet dat de hoeveelheid werk die ik doe te snel omhoog gaat omdat dat misschien voor een nieuwe blessure kan zorgen. We moeten het rustig aan opbouwen zei hij.
Verder heeft coach me gevraagd of ik indoor eens meerkamp wil proberen. Dat lijkt me erg leuk dus dat ga ik ook doen. Samen met nog een ander meisje die ook 400mh doet normaal.

Met mijn voet gaat het de goede kant op. Ik train dan wel meer dan in NL, maar het doet niet meer pijn dan anders. Het gaat steeds beter en ik heb steeds minder last. Ik ga nu elke dag voor en na de training naar de training room om mijn voet te laten behandelen en om oefeningen te doen. Na de training steeds een ijsbad en dat helpt erg goed. Ook mochten we deze week 2 paar nieuwe schoenen uitzoeken (voor niks hahah). Ik heb daar gister op gelopen en ik heb echt het idee dat deze er ook wel eens voor kunnen zorgen dat het echt helemaal over gaat. Ik was van plan weer asics te nemen, maar na wat aanpassen van verschillende merken heb ik toch voor wat anders gekozen. Het zat gewoon veel beter dan de asics schoenen. En de vrouw die ons hielp zei dat het juist wel eens goed was om te switchen van merk since ik al zolang last heb van mijn voet.

Al met al, het gaat hier super goed, ik heb het erg naar mijn zin en ben blij dat ik ervoor gekozen heb naar Amerika te gaan!!

Roos-Sanne


  • 06 September 2013 - 16:57

    Willemijn:

    Klinkt allemaal super!!

  • 06 September 2013 - 17:03

    Mama:

    Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat,super trots op je ennn....
    Cow v j. & Lym w oo...

  • 06 September 2013 - 17:21

    Tante:

    Deze tante vind het ook leuk om te lezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Top. Geniet er van.
    Freda

  • 06 September 2013 - 19:35

    Wim:

    Ook je stiefvader is reuze trots op je.
    Ik hoop dat je blessure nu snel over gaat.
    En ja...... IJsbaden zijn koud.

  • 07 September 2013 - 02:16

    Roos-Sanne Claassen:

    Thanksss y'all!!!! Thanksss mom, cow ook van jou!! Hihi.
    Idd, en al mijn tante's vinden het vast wel leuk om te lezen :D Dankjewel!
    Dankje Wim, ik hoop ook dat het snel overgaat, maar het gaat de geode kant op, vandaag en gister helemaal geen last.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 37470

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: