We got the blues - Reisverslag uit Clarksville, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu We got the blues - Reisverslag uit Clarksville, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

We got the blues

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Clarksville

De dag nadat we downtown Atlanta hadden bezocht zijn we 's ochtends vroeg naar het vliegveld gegaan om daar onze huurauto op te halen. In eerste instantie kregen we een heel duur uitziende witte auto. Maar toen we de garage uit wilden rijden bleken er heel erg veel mieren op de auto te zitten. Dus konden we weer terug om hem om te ruilen voor een ander. Uiteindelijk kregen we een Ford Taurus, ook niet verkeerd. In het begin was het rijden best wel wennen. Natuurlijk omdat het een automaat is maar ook omdat ze hier minder netjes rijden dan in Nederland. Ze halen je aan alle kanten in en vrachtwagens rijden net zo hard, of soms zelfs harder dan gewone auto's. Na een aantal uurtjes kwamen we bij ons hotel aan in Birmingham, Alabama. Omdat we nog niet echt iets gepland hadden wat we wilden zien wilde ik wel naar een shopping mall. En die zijn hier groot. Alle bekende winkels zitten bij elkaar. En de prijzen van kleding en schoenen zijn hier super laag. Echt geweldig! Veel dingen kosten hier gewoon de helft minder. Dat is al een ding waarom ik het hier in Amerika wel zal uithouden:) Ook hing er in deze mall een HUGE Amerikaanse vlag. Dat is trouwens iets wat je hier veel ziet. Bijna overal zie je wel een Amerikaanse vlag. Langs de snelweg, in winkels, bij hotels, in shopping malls, bij bedrijven en zo kan je nog wel even doorgaan. Ze houden hier erg van hun land. 's Avonds hebben we in de mall gegeten, je hebt hier namelijk een enorm 'eetplein'. Dat schijnt hier ook normaal te zijn. Gelukkig konden we nog wat redelijk gezonds vinden.

De volgende ochtend zijn we vroeg weer gaan rijden. Op naar Memphis, Tennessee. Aan het begin van de middag kwamen we hier aan. Omdat we er alweer zo vroeg waren en we pas de volgende dag wat zouden gaan doen en ik alweer een shopping mall had gespot zijn we weer naar een shopping mall gegaan. Als we toch niks anders te doen hebben... haha. No problem!

De volgende dag was het papa zijn dag. Eindelijk kon hij naar Graceland. Het landgoed van Elvis Presley, waar hij gewoond heeft en waar hij begraven ligt (ligt hij daar echt?). Hij leefde voor mijn tijd, maar toch vond ik het wel bijzonder om dat te kunnen zien en er geweest te zijn. Hij was tenslotte the King of Rock and Roll. En natuurlijk ken ik wel wat van zijn bekendste liedjes. Toen we eenmaal op het landgoed waren kregen we eerst een tour door zijn huis en langs de plek waar hij en zijn ouders begraven liggen. Toch wel bijzonder om in het huis te zijn waar hij geleefd heeft. Tijdens deze tour, toen we even door zijn tuin liepen, begon het uit het niets opeens te onweren, zo hard heb ik het nog nooit gehoord. Ik schrok me rot. Zulke donders hoor je niet in Nederland. Ook dat heb ik nu dus meegemaakt. Na deze tour konden we naar de hal waar al zijn auto's staan. Ook dit was leuk om te zien. Verder konden we nog in zijn privé jets en wat andere dingen.

's Middags zijn we naar downtown Memphis gegaan. De lucht was ondertussen alweer strakblauw en de temperatuur was weer opgelopen naar een graadje of 33. Daarbij was de luchtvochtigheid super hoog. Dat is echt even heel erg wennen, nu nog steeds. We zijn naar Beale Street geweest, een typische blues straat. Hier is de blues o.a ontstaan/ hebben veel blues bands/artiesten opgetreden. Niet mijn style muziek, maar wel leuk om eens geweest te zijn.

Vandaag (12 augustus) zijn we weer verder gereden richting Tulsa. We zijn nu in Clarksville, Arkansas. Morgen komen we aan in Tulsa en zal ik coach Mitchell ontmoeten!! Ik heb er erg veel zin in. Tulsa is toch de stad waar ik de komende tijd zal wonen, sporten en studeren!

Roos-Sanne

  • 13 Augustus 2013 - 06:34

    Mama:

    Weer mooi geschreven,en leuk om te lezen.
    Kus,mama

  • 13 Augustus 2013 - 14:13

    Roos-Sanne Claassen:

    Dankje mam:) ily xxxxx

  • 13 Augustus 2013 - 15:41

    Freda:

    Cool dat onweer. Lijkt me leuk. Heb je opnames gemaakt?
    Ondertussen al kennis gemaakt met je coach? Is hij leuk?
    Groetjes Freda

  • 13 Augustus 2013 - 16:31

    Rita:

    geweldig verhaal hoor, geniet ervan. De groetjes voor m'n broer en een knuffel voor jou.
    Succes en rij voorzichtig.

  • 14 Augustus 2013 - 08:10

    Ria:

    Hoi leuk om te lezen. Succes daar!! Groetjes.

  • 14 Augustus 2013 - 22:14

    Roos-Sanne Claassen:

    Dat onweer was wel eng Freda, maar ook wel goed om een keer mee te maken, t gaat hier nou eenmaal zo hard als t onweert. Ik heb geen opnames gemaakt want ik wilde schuilen voor de regen haha. Ja ik heb mijn coach gister ontmoet, hij is super aardig en gelukkig niet zo als veel andere Amerikaanse coaches zijn; hard en niet zeuren. Daar ben ik wel blij om! En hij zei dat hij voorzichtig gaat zijn met mijn voet, waar ik een blessure had/heb.

    Dankjewel Rita, zal ik doen!

    Bedankt Ria, komt helemaal goed:)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 37459

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: