Eerste keer in Amerika - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu Eerste keer in Amerika - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Roos-Sanne Claassen - WaarBenJij.nu

Eerste keer in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Roos-Sanne

09 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Atlanta

Gister (7 augustus) was het dan eindelijk zover, mijn vertrek naar Amerika. Om 6:30 kwam mijn vader me halen om naar Schiphol te gaan. Mama en Wim zouden even later komen om me uit te zwaaien. Ik zag erg tegen het afscheid op. Nadat we nog even met z'n 4'en wat hadden gedronken moest het dan toch gebeuren. Dit was het minst leuke moment en het liefst nam ik m'n moeder ook mee het vliegtuig in. Maar dat kon nou eenmaal niet. Al lopend naar de paspoortcontrole heb ik me nog wel 20 keer omgedraaid om te zwaaien. Ik wist niet dat ik het zo moeilijk zou vinden. Nadat mijn vader en ik door de paspoortcontrole waren heb ik nog een laatste keer gezwaaid en handkusjes gegeven en toen moest ik toch echt gaan. Op naar de gate. Hier werden we ook heel streng gecontroleerd, nog meer dan normaal, ivm de terreurdreigingen. Na een vlucht van ruim 8,5 uur kwamen we dan eindelijk aan in Washington D.C. Ik had nog nooit zolang gevlogen en vond dit toch echt heel erg lang en saai. Op het vliegveld moesten we naar Customs en Border Protection en ook daar werden we weer streng ondervraagd en werden er vingerafdrukken en foto's genomen . Wel iets anders dan een vlucht naar Spanje haha. De man die ons ondervroeg was echt totaal niet geïnteresseerd en keek arrogant en verveeld een andere kant op. Toen we daar eindelijk doorheen waren en de koffers weer opnieuw ingecheckt hadden voor onze vervolgvlucht naar Atlanta zijn we opzoek gegaan naar eten. Het werd uiteindelijk een broodje bij de Subway. Eenmaal bij de gate kwamen we erachter dat onze vlucht een uur vertraagd was omdat ons vliegtuig er nog niet was. Oke een uur valt nog wel mee. Maar dat uur werd uiteindelijk 2 uur. Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten (naja vliegtuig, meer een bus met vleugels) mochten we niet opstijgen ivm onweer boven Atlanta. Weer een halfuur wachten. Uiteindelijk kwamen we om 3:00 uur Nederlandse tijd aan in Atlanta. We waren ondertussen al 21 uur op en wilden zo snel mogelijk naar ons hotel. Toen ik eenmaal in bed lag viel ik dan ook redelijk snel in slaap:) Maar vreemd genoeg werd ik een paar uur later alweer wakker en kon ik niet lang meer slapen. Waarschijnlijk door het tijdsverschil.

De volgende ochtend zijn we gaan ontbijten bij een BBQ restaurantje (typisch Amerikaans) waar ze uiteraard niet mijn soort ontbijt hadden haha. Maar goed, dat wist ik van tevoren. Het werd uiteindelijk een omelet met aardappels en toast. Ach, een keer wat minder gezond eten kan wel en het was tenslotte mijn eerste ontbijt in Amerika. Ook zag ik Amerika nu voor het eerst in het daglicht. En wat ziet alles er toch Amerikaans uit. Oke dat is niet zo raar in Amerika maar het is echt heel raar om hier nu echt te zijn.
's Middags zijn we naar downtown Atlanta gegaan. Voor het eerst in mijn leven zag ik wolkenkrabbers. Ja, in Amsterdam hebben ze ook hoge gebouwen maar dit is toch anders. We zijn begonnen in het Olympisch park wat heel leuk was om er te zijn. In 1996 waren hier de OS. Ook zijn we langs de CNN studio's en de Coca Cola fabriek gelopen. Doordat we nog steeds niet helemaal uitgerust waren en het weer echt super benauwd, warm en plakkerig was zijn we nadat we wat gegeten hadden en een rondje door de mall gelopen hadden maar weer terug gegaan naar ons hotel. 's Avonds zijn we uiteten gegaan bij een Italiaans restaurant. Ik ben hier nog maar een dag maar wow wat is Amerika anders dan NL. Het eten en drinken is goedkoper dan in Nederland. Je krijgt je drinken in eeeenorme glazen. Ook zijn de porties eten die je krijgt echt huge. Maar goed, de mensen zijn niet voor niets zo dik. Echt ik heb al heel wat hele dikke mensen gezien. Wat me ook verbaasde is dat toen mijn vader vanochtend koffie bestelde, zijn kopje gewoon weer gratis bijgevuld werd zodra het op was. Dit zijn nog maar een paar dingen en ik ben er zeker van dat ik de komende tijd nog veel meer van zulke dingen zal zien.

Morgenochtend gaan we weer weg uit Atlanta. 'S ochtends halen we onze huurauto op op het vliegveld en dan gaan we rijden. Eerst zouden we richting Nashville gaan, maar daar is het op dit moment heel slecht weer, overstromingen en zwaar onweer enz, dus we hebben besloten om via Birmingham (Alabama) naar Memphis te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte!

X Roos-Sanne

  • 09 Augustus 2013 - 12:14

    Janka Krol:

    Hallo Rosanne
    Ik ben de buurvrouw van Jos en Rita .Ik wens je veel succes in Amerika
    en hoop voor je datt je dromen uit zullen komen.

  • 09 Augustus 2013 - 14:32

    Vivian:

    Haha ! Heel herkenbaar dit. Vervelende douane haha en alles wennen haha...
    Maar ik weet zeker dat je over 2 jaar je Amerikaanse ontbijtje wel heerlijk vind hahaha ;)
    En dat bijvullen van de koffie... Dat noemen ze dus 'free refills' (wat jij toen niet wist waar ik het over had hahahaa..) Veel plezier in Memphis haha! :) (ga ff bij m'n vriend langs hahah)

  • 09 Augustus 2013 - 19:57

    Freda:

    Hoi Roos-Sanne en Hans,

    Wat schrijf je leuk. Je kunt zo al mooi kennismaken met allerlei Amerikaanse gewoontes. Veel plezier. Groetjes Freda

  • 10 Augustus 2013 - 03:00

    Roos-Sanne Claassen:

    Bedankt Janka! Leuk dat je reageert:) Dit hele Amerika avontuur is al een grote droom die uitkomt:)

    Jaa tis echt heel erg wennen. Echt alles is zo anders dan in NL. Jaa dat van die refills daar ben ik inmiddels achter. Ook veel met frisdranken:P Dankjewel komt goed! Hahaah zal ik doen XD

    Dankjewel Freda! Ik heb inderdaad heel heel wat typisch Amerikaanse dingen gezien, heel apart is dat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Sanne

Hey!! Leuk dat je mijn blog bekijkt! Mijn naam is Roos-Sanne Claassen en ik ben gek op het buitenland. In augustus 2013 ben ik naar Amerika vertrokken om daar te gaan studeren en sporten. Ik had daar een volledige studiebeurs van The University of Tulsa, in Oklahoma. Ik kwam hier uit voor het atletiekteam, tevens volgde ik de studie International Business and Languages. Na 2 jaar in Amerika gewoond, gesport en gestudeerd te hebben heb ik besloten terug te keren naar Nederland. Ik volg momenteel de studie International Business and Management aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor deze studie is het verplicht een semester in het buitenland te studeren en een half jaar stage te lopen in het buitenland. Dit semester ga ik doen in Taipei, Taiwan, ik vertrek 5 september 2016. Mijn stage ga ik doen in Cork, Ierland, van januari 2018 tot juni 2018. Op deze blog kan je al mijn ervaringen uit Amerika en Taiwan teruglezen en vanaf 6 januari 2018 kun je mij volgen in Ierland. Verder vind ik het erg leuk als je een reactie achterlaat! :)) Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 1088
Totaal aantal bezoekers 37478

Voorgaande reizen:

08 Januari 2018 - 08 Juni 2018

Stage in Cork, Ierland

05 September 2016 - 16 Januari 2017

Exchange semester Taiwan

07 Augustus 2013 - 10 Mei 2015

Studie in Tulsa, Verenigde Staten :)

Landen bezocht: